PZTri

 

Regulaminy DELF

Statut

Ranking Zawodników

Zasady naboru

Składki

 

Linkownia

 


















































































































































































































































































Statut Klubu Sportowego Delf


Rozdział I
Nazwa, teren działania, siedziba, charakter prawny


§ 1
Stowarzyszenie nosi nazwę: Gryfiński Klub Sportowy Delf /w skrócie KS Delf/, zwany w dalszej części Statutu Klubem. Symbolem Klubu jest:


§ 2
Klub działa na podstawie przepisów ustawy Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 1989 r. Nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami ), przepisów ustawy o Kulturze Fizycznej (Dz.U. z 1996 r. Nr 25, poz. 113) oraz niniejszego statutu i z tego tytułu posiada osobowość prawną.

§ 3
1. Siedziba Klubu mieści się w Gryfinie, ulica Łużycka 38.
2. Terenem działania Klubu jest Województwo Zachodniopomorskie.

§ 4
Klub może być członkiem innych organizacji.

§ 5
1. Klub posiada odznaki organizacyjne oraz używa pieczęci zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
2. Klub posiada wyłączność na prawo używania nazwy i symboli Gryfińskiego Klubu Sportowego Delf wymienionych w ust. 1.


Rozdział II
Cele i środki ich realizacji


§ 6
Celem działania Klubu jest: 1. Prowadzenie działalności w zakresie sportu wyczynowego i rekreacji ruchowej.
2. Upowszechnianie triathlonu i duathlonu, pływania oraz innych form kultury fizycznej.
3. Prowadzenie działalności wychowawczej.

§ 7
Realizowanie celów statutowych Klub osiąga poprzez: 1. Organizację zajęć szkoleniowych w zakresie sportu wyczynowego i rekreacji.
2. Uczestniczenie w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez inne organizacje i instytucje.
3. Organizowanie zawodów sportowych i imprez rekreacyjnych.
4. Prowadzenie działalności wydawniczej, informacyjnej i promocyjnej.
5. Czuwa nad przestrzeganiem przez członków Klubu statutu, postanowień i regulaminów.
6. Prowadzenie działalności gospodarczej z przeznaczeniem uzyskanych z tego tytułu środków na działalność statutową Klubu.
7. Do realizacji zadań Klub może zatrudniać pracowników.


Rozdział III
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki


§ 8
Członkowie Klubu dzielą się na : 1. zwyczajnych,
2. honorowych.

§ 9
Członkiem zwyczajnym może zostać każda osoba fizyczna, która:
a) ukończyła 16 lat,
b) posiada pełnię praw obywatelskich Rzeczpospolitej Polskiej,
c) podpisała deklarację Klubu i została do niego przyjęta przez zarząd klubu,
d) małoletni poniżej 16 lat -po przedstawieniu pisemnej zgody rodziców lub prawnych opiekunów. Członkowie ci posiadają wszelkie prawa członkowskie, za wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego,
e) osoby w wieku 16 do 18 lat, którzy mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych, mogą korzystać z czynnego i biernego prawa wyborczego, z tym że w składzie zarządu stowarzyszenia większość muszą stanowić osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.

§ 10
Godność członka honorowego nadaje zarząd Klubu osobom szczególnie zasłużonym dla rozwoju Klubu.

§ 11
Członkowie Klubu mają prawo do:
1. biernego i czynnego prawa wyborczego do władz Klubu,
2. zgłaszania wniosków i postulatów wobec władz Klubu,
3. korzystania z uprawnień członkowskich wynikających ze statutowej działalności Klubu,
4. nosić odznakę z godłem Klubu oraz posiadać legitymację członkowską.

§ 12
1. Członkowie Klubu zobowiązani są do:
a) aktywnej działalności na rzecz rozwoju Klubu i podnoszenia poziomu sportowego uprawianych w nim dyscyplin sportowych,
b) przestrzegania statutu, regulaminów oraz uchwał Zarządu Klubu,
c) dbanie o wysoki poziom wartości etycznych.
2. Członkowie zwyczajni zobowiązani są do opłacania składki członkowskiej w wysokości i terminach określonych przez władze Klubu.
3. Członkowie - zawodnicy mają ponadto obowiązek:
a) systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach treningowych,
b) uczestniczyć w przewidzianych planem szkoleniowym zawodach w barwach Klubu,
a) przestrzegać regulaminów i przepisów sportowych, zasad uczciwej i czystej walki podczas rywalizacji sportowej,
a) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie zarówno swoje, kolegów jak i rywali sportowych,
b) przestrzegać sportowego trybu życia,
c) szanować sprzęt i urządzenia sportowe Klubu.

§ 13
Członkostwo Klubu pozbawia się w przypadku:
1. pisemnego wniosku członka po uprzednim opłaceniu zaległych składek,
2. zalegania z opłatą składek przez okres 6. miesięcy,
3. działania na szkodę Klubu,
4. utraty zdolności do działań prawnych
5. pisemnej prośby zawodnika w związku ze zmianą barw klubowych, jeśli Zarząd Klubu wyrazi na to zgodę. Pisemna prośba zawodnika musi być poparta wnioskiem klubu, do którego zawodnik zamierza się przenieść. W przypadku, gdy na wniosek zawodnika w sprawie zmiany barw klubowych Klub udzieli odpowiedzi odmownej, a zawodnik nie wycofa wniosku o zwolnienie, skreślenie z listy członków Klubu następuje po upływie 30 dni od daty udzielenia odpowiedzi odmownej z jednoczesnym zawieszeniem w prawach zawodnika. W przypadku wyrażenia zgody na zmianę barw klubowych, Klub pobiera opłatę za wyszkolenie, proporcjonalną do poniesionych nakładów i poziomu sportowego zawodnika. Opłata ta pobierana jest od klubu, do którego zawodnik zamierza przystąpić.

§ 14
Od decyzji pozbawienia członkostwa Klubu przez Zarząd Klubu zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia. Odwołanie powinno być złożone na piśmie w terminie 14. dni od daty ogłoszenia decyzji. Za datę ogłoszenia przyjmuje się osobiste pokwitowanie odbioru decyzji, względnie datę stempla pocztowego listu doręczonego za pośrednictwem poczty.


Rozdział IV
Składki członkowskie.


§ 15
Wysokość wpisowego i składki członkowskiej oraz terminy ich płatności ustala Zarząd Klubu.


Rozdział V
Władze klubu.


§ 16
Władzami Klubu są:
1. Walne zgromadzenie,
2. Zarząd Klubu,
3. Komisja Rewizyjna.

§ 17
Kadencja władz Klubu trwa cztery lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym w zależności od uchwały Walnego Zgromadzenia.

§ 18
W przypadku ustania członkostwa członka Zarządu lub Komisji Rewizyjnej przed upływem kadencji - przysługuje tym organom prawo kooptacji. Liczba dokooptowanych członków danej władzy nie może przekroczyć 1/3 ogólnej liczby członków z wyboru.

§ 19
Członkostwo w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej ustaje w przypadku:
1. rezygnacji z mandatu,
2. utraty praw obywatelskich,
3. śmierci członka.

§ 20
Najwyższą władza Klubu jest Walne Zgromadzenie członków Klubu.
Walne Zgromadzenie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie jest zwoływane przez Zarząd raz na cztery lata.

§ 21
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia członków Klubu należy:
1. uchwalanie generalnych kierunków działalności Klubu,
2. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności ustępujących władz Klubu,
3. udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
4. wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
5. pozbawianie godności członka honorowego,
6. podejmowanie uchwał o zmianie statutu i rozwiązaniu się Klubu,
7. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa Klubu,
8. prawo zmiany nazwy, barw i symboli klubu.

§ 22
W Walnym Zgromadzeniu biorą udział:
1. z głosem stanowiącym - członkowie zwyczajni po ukończeniu 16 roku życia,
2. z głosem doradczym - członkowie honorowi oraz zaproszeni goście.

§ 23
Uchwały Walnego Zgromadzenia członków Klubu zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby członków, w pierwszym terminie i bez względu na ilość osób w drugim terminie. Walne zgromadzenie zwołane w drugim terminie ogłasza się po upływie 30 minut od wyznaczonego pierwszego terminu.

§ 24
Uchwały Walnego Zgromadzenia członków Klubu w sprawie zmian statutu oraz o rozwiązaniu Klubu zapadają większością 2/3 głosów członków obecnych na zebraniu, uprawnionych do głosowania. § 25
O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zgromadzenia Członków Klubu - Zarząd Klubu zawiadamia członków, ogłoszeniem w prasie lokalnej, co najmniej na 14 dni przed terminem Zgromadzenia.

§ 26
1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Klubu może być zwołane przez Zarząd Klubu z własnej inicjatywy, Komisji Rewizyjnej lub co najmniej 1/2 ogólnej liczby członków Klubu.
2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Klubu Zarząd Klubu zwołuje w terminie do 2 miesięcy od daty zgłoszenia wniosku, obraduje on wyłącznie nad sprawami, dla których został zwołany.

§ 27
Zarząd Klubu
1. Zarząd Klubu liczy od 3 do 5 członków, stosownie do decyzji Walnego Zgromadzenia.
2. Zarząd Klubu na swym pierwszym posiedzeniu wybiera ze swojego grona Prezesa Klubu Wiceprezesa ds. Organizacyjnych i Wiceprezesa ds. szkoleniowych.
3. Prezes i Wiceprezes ds. organizacyjnych stanowią Prezydium Zarządu Klubu.

§ 28
Do kompetencji Zarządu Klubu należy:
1. Do kompetencji Zarządu Klubu należy:
2. reprezentowanie Klubu na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu,
3. realizowanie uchwał Walnego Zgromadzenia członków Klubu,
4. podejmowanie działań w sprawach niezbędnych dla realizacji zadań statutowych Klubu,
5. zarządzanie majątkiem i funduszem Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6. uchwalanie przepisów i regulaminów Klubu,
7. uchwalanie wysokości składki członkowskiej,
8. powoływanie komisji problemowych i innych jednostek organizacyjnych, które uzna za stosowne,
9. uchwalanie preliminarza Klubu,
10. podejmuje decyzje w sprawie pozbawienia członkostwa Klubu,
11. wyrażenie zgody na zmianę barw klubowych przez zawodnika,
12. ustalenie wysokości opłaty za zmianę barw klubowych przez zawodnika,
13. ustala warunki zatrudniania pracowników i wysokość ich wynagradzania,
14. do ważności czynności prawnych i faktycznych Klubu, wymagane jest złożenie podpisów minimum dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa ds. Organizacyjnych.

§ 29
1. Posiedzenia Zarządu odbywają się co najmniej dwa razy w roku.
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków.
3. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes Zarządu lub wyznaczony przez niego wiceprezes.

§ 30
1. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu działalnością Klubu kieruje Prezydium, w skład którego wchodzą: Prezes i Wiceprezes ds. Organizacyjnych
2. Posiedzenia Prezydium odbywają się w miarę potrzeb. Prezydium jest zobowiązane do składania sprawozdania ze swej działalności na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
3. Regulamin pracy Prezydium uchwala Zarząd Klubu.

§ 31
Komisja Rewizyjna
1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 lub 5 osób.
2. Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybierają członkowie Komisji Rewizyjnej z własnego grona.
3. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
a) bieżąca i okresowa kontrola działalności Zarządu Klubu i jego Prezydium,
b) dokonuje rewizji dokumentów pod względem formalnym i merytorycznym.
4. Przewodniczący lub upoważniony przez niego członek Komisji może brać udział w posiedzeniach Zarządu i jego Prezydium oraz innych organów Klubu z głosem doradczym.
5. Komisja Rewizyjna przedkłada protokoły z przeprowadzonych kontroli Zarządowi, żądając wyjaśnień oraz usunięcia nieprawidłowości.
6. Komisja Rewizyjna przedkłada Walnemu Zgromadzeniu Członków Klubu sprawozdanie z wyników swojej pracy oraz zgłasza wniosek o udzielenie Zarządowi absolutorium.
7. Ważność podejmowanych uchwał przez Komisję Rewizyjną zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, przy obecności większości członków Komisji Rewizyjnej.


Rozdział VI
Nagrody, wyróżnienia, kary


§ 32
Zarząd Klub ma prawo nagradzania i wyróżniania zawodników, szkoleniowców, działaczy i pracowników Klubu.

§ 33
Rodzaje nagród:
1. pochwała pisemna,
2. rzeczowa,
3. finansowa.

§ 34
1. Za nieprzestrzeganie statutu i regulaminów Klubu, naruszenie zasad współżycia społecznego i działanie na szkodę Klubu:
a) Zarząd Klubu ma prawo nakładania kar na: zawodników, trenerów i instruktorów, działaczy,
b) Walne Zgromadzenie Członków Klubu ma prawo nakładania kar na członków Zarządu Klubu.

§ 35
Rodzaje kar:
1. upomnienie,
2. nagana,

3. zawieszenie w prawach członka Klubu, 4. wykluczenie z Klubu.


Rozdział VII
Postanowienia końcowe


§ 36
Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze:
f) składki członków Klubu,
g) dotacje,
h) darowizny,
i) wpływy z działalności gospodarczej,
j) inne wpływy uzyskane z działalności statutowej.
2. Funduszami i majątkiem Klubu zarządza Zarząd Klubu.
3. Do ważności oświadczeń dotyczących praw i obowiązków majątkowych Klubu wymagane jest złożenie podpisów minimum dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa ds. Organizacyjnych.

§ 37
Zmiany Statutu Klubu mogą być dokonywane przez Walne Zgromadzenie Członków Klubu, przy czym wniosek o zmiany w statucie nie może być nagły. Musi on wpłynąć do Zarządu Klubu co najmniej na 7 dni przed datą Walnego Zgromadzenia. Statut i zmiany w Statucie podlegają zatwierdzeniu przez władze rejestrowe. Zmiany Statutu wymagają Uchwały Walnego Zgromadzenia.

§ 38
1. Klub rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia Członków Klubu lub w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa.
2. Uchwała o rozwiązaniu się klubu określa sposób likwidacji i cel na jaki przeznaczony zostanie majątek Klubu.

§ 39
W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 18 stycznia 1996 roku o Kulturze Fizycznej /Dz.U. nr 25 poz. 113/ oraz ustawy z dnia 07 kwietnia 1989 roku prawo o stowarzyszeniach /Dz. U. nr 20 poz. 104/.



Nasi Partnerzy


 Kontakt: Gryfiński Klub Sportowy DELF, 74-100 Gryfino, ul. Łużycka 38, tel. 509 949 777